Wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej.

Tytuł: Wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej.

Autor: Ireneusz Jan Pyrzyk

Liczba stron: 229

Rok wydania: 2006

Dostępność: niedostępna

Zobacz opcję dostawy

Wysyłka gratis przy
zakupie powyżej 200 zł

Cena rynkowa: 39.00 zł
Nasza cena: 35.00 zł
Separator

Wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej.

SPIS TREŚCI
Wstęp

Rozdział pierwszy
POWSTANIE I ROZWÓJ PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZEJ NA GRUNCIE POLSKIM
1. Tożsamość polskiej pedagogiki opiekuńczej
2. Geneza pedagogiki opiekuńczej
3. Etapy rozwoju pedagogiki opiekuńczej
3.1. Okres międzywojenny (1918-1939)
3.2. Okres powojenny (1945-1975)
3.3. Okres współczesny (1976-1989)
3.4. Okres najnowszy (1990-2006)
4. Ogólne uwagi końcowe

Rozdział drugi
PREKURSORZY PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZEJ
1. Jan Henryk Pestalozzi
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Potrzeby dziecka w poglądach i w praktyce pedagogicznej Jana Henryka Pestalozziego
1.3. Koncepcja wychowania
1.3.1. Jan Henryk Pestalozzi jako przedstawiciel wychowania naturalnego i zwiastun nowego wychowania
1.3.2. Wychowanie w rodzinie jako model wychowania w ogóle
1.3.3. Wychowanie przez pracę
1.3.4. Wychowanie opiekuńcze
1.4. Dziecko w poglądach pedagogicznych Jana Henryka Pestalozziego
1.5. Koncepcja opiekuna-wychowawcy
1.6. Bezpośrednie uwarunkowania poglądów i działalności pedagogicznej
1.7. Uwagi końcowe
2. Ksiądz Bronisław Markiewicz
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Uwarunkowania biograficzne
2.3. Podstawowe założenia i działalność praktyczna
2.4. Pojęcie wychowania i opieki w poglądach pedagogicznych ks. Bronisława Markiewicza
2.5 Uwagi końcowe
3. Janusz Korczak
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Podstawowe założenia koncepcji opiekuńczo-wychowawczej
3.3. Praktyczna realizacja podstawowych założeń koncepcji
3.4. Koncepcja dziecka-podopiecznego
3.5. Bezpośrednie uwarunkowania poglądów i działalności opiekuńczo-wychowawczej
3.6. Uwagi końcowe
4. Józef Czesław Babicki
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Podstawowe założenia koncepcji opiekuńczo-wychowawczej
4.2.1. Organizacja życia placówki opiekuńczo-wychowawczej na wzór rodziny
4.2.2. Poznawanie dziecka
4.2.3. Indywidualizacja
4.2.4. Kara i nagroda
4.2.5. Wychowanie moralne
4.2.6. Własność dziecka
4.3. Praktyczna realizacja założeń koncepcji opiekuńczo-wychowawczej
4.3.1. Realizacja "systemu małych grup"
4.3.2. Model placówki opiekuńczo-wychowawczej
4.3.3. Model opiekuna-wychowawcy
4.3.4. Koncepcja dziecka-podopiecznego
4.4. Bezpośrednie uwarunkowania poglądów i działalności opiekuńczo-wychowawczej
4.5. Uwagi końcowe
5. Helena Radlińska
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Uwarunkowania biograficzne
5.3. Podstawowe założenia i działalność praktyczna
5.4. Uwagi końcowe

Rozdział trzeci
KONCEPCJE POLSKIEJ PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZEJ W ZARYSIE
1. Koncepcja pedagogiki opiekuńczej według Józefa C. Babickiego
1.1. Pojęcie wychowania
1.2. Pojęcie opieki
1.2.1. Opieka całkowita i częściowa
1.2.2. Opieka materialna i moralna
1.2.3. Opieka filantropijna i społeczna
1.3. Pojęcie potrzeby
1.4. Pojęcie postawy opiekuńczej
1.5. Pojęcie atmosfery opiekuńczej
1.6. Pojęcie sieroctwa
1.7. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej
1.8. Uwagi końcowe
2. Koncepcje pedagogiki opiekuńczej według pedagogów społecznych
2.1. Poglądy Heleny Radlińskiej
2.1.1. Pojęcie wychowania
2.1.2. Pojęcie opieki
2.1.3. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej
2.2. Poglądy Ryszarda Wroczyńskiego
2.2.1. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej jako dyscypliny pogranicza
2.2.2. Pedagogika opiekuńcza jako teoria i praktyka
2.3. Poglądy Aleksandra Kamińskiego
2.3.1. Pojęcie pedagogiki społecznej i pedagogiki opiekuńczej
2.3.2. Pojęcie opieki
2.4. Poglądy Ireny Jundziłł
2.4.1. Pojęcie i przedmiot pedagogiki opiekuńczej
2.4.2. Pojęcie wychowania opiekuńczego
2.4.3. Zasady wychowania opiekuńczego
2.5. Uwagi końcowe
3.Koncepcje pedagogiki opiekuńczej jako samodzielnej subdyscypliny pedagogicznej
3.1. Pojęcie sieroctwa
3.2. Kategorie sieroctwa
3.2.1. Sieroctwo naturalne
3.2.2. Sieroctwo społeczne
3.2.3. Sieroctwo rodzinne
3.2.4. Sieroctwo duchowe
3.2.5. Sieroctwo ekologiczne
3.2.6. Sieroctwo pozorne
3.3. Poglądy Mariana Jakubowskiego
3.3.1. Sieroctwo jako przedmiot pedagogiki opiekuńczej
3.3.2. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej i wychowania opiekuńczego
3.4. Poglądy Janiny Maciaszkowej
3.4.1. Pedagogika opiekuńcza jako nauka o sieroctwie
3.4.2. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej
3.4.3. Pojęcie opieki
3.5. Poglądy Franciszka Kowalewskiego
3.5.1. Pojęcie sieroctwa i pedagogiki opiekuńczej
3.5.2. Pojęcie opieki
3.6. Poglądy Albina Kelma i Jerzego Wołczyka
3.6.1. Pojęcie opieki
3.6.2. Pojęcie i przedmiot pedagogiki opiekuńczej
3.7. Poglądy Mikołaja Winiarskiego
3.8. Uwagi końcowe
4. Koncepcja pedagogiki opiekuńczej jako autonomicznej dyscypliny naukowej (Z. Dąbrowski)
4.1. Pojęcie opieki
4.2. Pojęcie wychowania przez opiekę i wychowania opiekuńczego.
4.3. Pojęcie pedagogiki opiekuńczej
4.4. Uwagi końcowe
5. Alternatywne odmiany myślenia o pedagogice opiekuńczej
5.1. Promotorzy nowego myślenia o pedagogice opiekuńczej
5.2. Poglądy na pedagogikę opiekuńczą Heliodora Muszyńskiego
5.3. Poglądy na pedagogikę opiekuńczą Barbary Smolińskiej-Theiss
5.4. Przesłanki dla alternatywnej pedagogiki opiekuńczej
5.5. Reinterpretacja pojęcia "opieka"
5.6. Wady i zalety nowego myślenia
5.7. Warunki rozwoju pedagogiki opiekuńczej
5.8. Uwagi końcowe
6. Ogólne uwagi końcowe


Słowa kluczowe:
1 1 1 Separator


Brak rekordów

Platnosci
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ DOSTAWY PŁATNOŚCI REGULAMIN BEZPIECZNE ZAKUPY O FIRMIE KONTAKT I MAPA DOJAZDU
Oprogramowanie: Sote Wykonanie: 5t.pl